[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby Tippson » 30 Jan 2010, o 17:18

Cześć. Mam do Was pytanko jakie powinienem robić ćwiczenia w celu poprawienia wyskoku oraz siły ataku ? Do użytku mam atlas więc prosiłbym ćwiczenia tylko związane z nim :) Wielkie Dzięki i Pozdrawiam :)
PS. Ćwiczenia nie obciążające kręgosłupa

Dodam, że mam 15 lat 189cm wzrostu i ważę 70kg.
Tippson
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2009, o 09:04
Płeć: M


Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby depciak » 30 Jan 2010, o 18:33

za mlody jestes na silownie, poki co tylko graj doskonalac technike, na sile przyjdzie czas
depciak
 
Posts: 240
Joined: 1 May 2009, o 21:25
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby Tippson » 30 Jan 2010, o 19:55

Kompletnie nic mam nie robić ? Przeszkodzą mi jakieś ćwiczenia na zwiększenie siły czy trochę popracowania nad nogami ??
Tippson
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2009, o 09:04
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby depciak » 30 Jan 2010, o 22:43

Mozesz wykonywac cwiczenia w stylu prostowanie nog albo uginanie nog w lezeniu, wykroki z przysiadami bym jeszcze poczekal. Do tego jakis fbw plus zdrowe odzywianie.
depciak
 
Posts: 240
Joined: 1 May 2009, o 21:25
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby Tippson » 31 Jan 2010, o 09:00

Patrzyłem na te fbw ale widzę tutaj ćwiczenia raczej nie dla mnie. Tzn. chodzi mi o to, że jeszcze rosnę i nie mam zamiaru obciążać kręgosłupa.
Tippson
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2009, o 09:04
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby mariuszowy » 31 Jan 2010, o 13:43

prostowanie nog nie daje wyskoku
na wyskok jedynie przysiady - rob na razie bez obciazenia - z obciazeniem zaczniesz w wieku 17 lat (ale i tak z malym), dopiero jak calkowicie sie rozwiniesz moze stosowac duze obciazenia (wiek 18-19 lat)

standardowo mozesz troszke popracowac nad cwiczeniami ktore nie bociazaja kregoslupa, pamietaj o malych obciazeniach i o regeneracji. cwicz po trochu poprawiajac swoja technike.

po za tym w tym wieku wiekszosc cwiczen mozna wykonywac bez sprzetu - ale jak juz masz atlas to na pewno bedzie ci latwiej

pamietaj ze w siatkowce najwazniejszy jest wzrost !!! w tym wieku poswiec najwiecej pracy nad technika, dynamika, szybkoscia, gibkoscia, szybkoscia reakcji itp itd.
mariuszowy
 
Posts: 23
Joined: 26 Sep 2009, o 16:09
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby Tippson » 31 Jan 2010, o 15:47

No dzięki za info :)

Ale mam pytanie bo wiele osób pisze jak Ty żeby skupić się nad dynamiką i szybkości bo w końcu dzięki temu mamy siłę. Ale jak szukałem ćwiczeń to są same ze sztangą czy jakieś inne. Czytałem też. że na dynamikę robi się ćwiczenia z małym ciężarem a szybko tylko nie wiem jakie, czy mógłby ktoś mi podać ćwiczenia na atlas które mogą mi poprawić tą dynamikę szybkość ? Oraz jakieś siłowe.
Tippson
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2009, o 09:04
Płeć: M

Dynamika , Siła

Postby arcio27 » 2 Mar 2012, o 09:13

Witam

Jak poprawic dynamike (szybkosc) ataku i jego siłę ?
arcio27
 
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2011, o 07:48
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby awesome » 2 Mar 2012, o 16:02

Wiek nie jest wyznacznikiem, podstawową właściwością kości jest odporność na duży nacisk. Wzrost traci się i zyskuje, ponieważ ugniataniu ulegają krążki międzykręgowe, które po nocy się regenerują. Przysiad sam z siebie, w sumie każde ćwiczenie siłowe, jest STYMULATOREM do wydzielania hormonu wzrostu, czytałem kiedyś badania, że przysiad zwiększa wydzielanie ów hormonu o 4% w stosunku do grupy placebo. Kolejna sprawa - budowanie wyskoku to bardzo złożony proces i nie ogranicza się on tylko do przysiadów, podstawowymi elementami w treningu są: przysiady, ciągi, wyciskania, zarzuty, rwania, podrzuty, wykroki. Ja trening na siłowni zacząłem w wieku 15 lat, miałem wtedy ok. 188cm wzrostu, teraz mam 193cm. Wówczas i tak byłem wyższy niż ktokolwiek w rodzinie. Podstawowym zagrożeniem na siłowni są braki techniczne, a te można nadrobić. Posiadając odpowiednią technikę niwelujemy negatynwe skutki, które i tak są obecne w każdym sporcie (dla krzyczących o krzywdzenie stawów: trening siatkówki bardziej obciąża stawy, szczególnie kolanowe i obręcz biodrową niż trening na siłowni). W tym momencie mojego postu spojrzałem na datę. Jak poprawić dynamikę? Odpowiedź jest prosta: plyometryka. Czym ona jest? Trening siły eksplozywnej. Jak on wygląda? Poczytaj na SFD, tam już kilka napisaliśmy.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Ćwiczenia na siłowni

Postby dziokon » 10 Mar 2012, o 22:29

Witam!
Nazywam się Konrad, mam 16 lat. Bardzo prosiłbym o pomoc. Mianowicie, gram w siatkówke od roku, po tym roku szkolnym przenosze się do ZSMS w Jastrzębiu i do tego czasu chciałbym popracowac nad swoja skocznością i siłą zbicia. Mam 201 cm wzrostu, także prosiłbym o ćwiczenia które niezbyt obiciązają kręgosłup oraz stawy. Proszę także uwzględnić mój wiek. Do dyspozycji mam dobrze wyposażoną siłownie. Z góry dziękuje :)

Pozdrawiam!
Więcej, więcej!
dziokon
 
Posts: 2
Joined: 10 Mar 2012, o 22:22
Location: Tylmanowa
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby HiLLBALL » 17 Apr 2012, o 15:26

Wszystkie w pozycji leżącej.
HILLBALL - Extreme Volleyball

http://facebook.com/extremevolleyball
User avatar
HiLLBALL
 
Posts: 5
Joined: 16 Apr 2012, o 22:48
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby awesome » 20 Apr 2012, o 16:44

Z takim podejściem daruj sobie jakikolwiek trening, BA!, przestań chodzić, biegać, jeździć na rowerze, a o wchodzeniu po schodach nie wspomnę, przez przypadek jeszcze sobie stawy obciążysz. Trenujesz siatkówkę? Ano tak, to ten sport, w którym na jednym treningu skacze się dziesiątki, a nawet setki razy, przy czym takie skoki są kilkukrotnie większym obciążeniem dla stawów niż trening siłowy, ale spoko, nie ćwicz bo przypadkiem stawy obciążysz. Sport robi z ludzi kaleków, na to nie ma lekarstwa.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby karolus555 » 24 Apr 2012, o 17:42

Ja mam 15 lat,193 cm wzrostu i waze 77 kg, chodze od pół roku na siłodnie 2 -3 razy w tygodniu, głównie robie ćwiczenia na nogi: na suwnicy, i innych maszynach, + przysiady z hantlami, albo wykroki z hantlami.Treningi mam 3 razy w tygodniu na sali, w dodatku prawie codziennie gram na orliku bądź innym boisku. Problemów ze stawami póki co nie mam, wszystko układa się bardzo dobrze. Więc chyba nie zaszkodzi nikomu delikatna siłownia :)
karolus555
 
Posts: 5
Joined: 24 Apr 2012, o 17:38
Płeć: M

Siłownia u 16 latka

Postby arcio27 » 10 May 2012, o 07:31

Cześć

Mam 16 lat , 180cm wzrostu , 62 kg wagi.

Chodzę na siłownie i mam pytanie. Czy wpływa ona jakoś negatywnie na wzrost ? Czy raczej pozytywnie?

Czekam na odpowiedzi poniewaz chce jeszcze urosnac, ale nie wiem jak to z tą siłownią jest.


Pozdrawiam
arcio27
 
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2011, o 07:48
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby awesome » 10 May 2012, o 08:54

Nie powinna wpływać na wzrost, który jest zapisany w kodzie genetycznym - jeżeli nie jesteś chory, to urośniesz tyle, ile Ci pisane. Argumentem za tym, że siłownia nie hamuje wzrostu jest to, że ćwiczenia siłowe to ogromny stymulant przysadki, która jest zmuszona do większej produkcji hormonu wzrostu, który (jak sama nazwa mówi) bierze udział we wzroście organizmu, nie tylko w górę, ponieważ jest to niesamowicie anaboliczny hormon.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby lucass90 » 10 May 2012, o 10:22

A ja zawsze słyszałem od trenerów, żeby nie chodzić na siłownię dopóki nie przestanę rosnąć, ponieważ nadmierny przyrost mięśni może przyhamować rozwój kośćca...
AZS CZĘSTOCHOWA!
User avatar
lucass90
Korespondent   Korespondent
 
Posts: 7799
Joined: 1 Sep 2007, o 16:42
Location: Częstochowa / Gdańsk
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby awesome » 11 May 2012, o 11:43

Mięśnie nie mogą w żaden sposób ograniczać rozbudowy kości, ponieważ są elastyczne i rozciągliwe, a ich budowa jest do tego przystosowana. Dziecko w fazie rozwoju też zyskuje masę mięśniową, która go w żaden sposób nie ogranicza. Swoją drogą, to pierwszy raz słyszę taką teorię, a wiele herezji w tym temacie już słyszałem.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby lucass90 » 11 May 2012, o 15:58

Ja tylko powtarzam to, co usłyszałem :)
AZS CZĘSTOCHOWA!
User avatar
lucass90
Korespondent   Korespondent
 
Posts: 7799
Joined: 1 Sep 2007, o 16:42
Location: Częstochowa / Gdańsk
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby awesome » 11 May 2012, o 16:22

Nie, no luz, ale to tylko dowodzi, że wielu trenerów ma jeszcze luki w tego typu tematach, co nie jest dobrym sygnałem.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Re: Ćwiczenia, siłownia, siatkówka.

Postby kiqex » 22 Mar 2016, o 21:46

przysiady z wyskokiem coś na pewno pomogą ;)
kiqex
 
Posts: 1
Joined: 22 Mar 2016, o 21:39
Płeć: M


Return to Trening

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests