[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

Własny trening skocznościowy - pilne

Własny trening skocznościowy - pilne

Postby lewyboss » 12 Jul 2011, o 20:28

W zeszlym roku robilem Superd Dunksa II ale po 4 tyg zrezygnowalem (brak czasu, lenistwo). W tym roku powrocilem do tego i po 2 tyg stwierdzilem ze lepszym pomyslem bedzie stworzenie wlasnego programu (szkoda stawow, brak czasu w domu). Tak sie sklada ze od roku chodze regularnie (3 razy w tyg) na silownie.
Postanowilem pozbyc sie paru cwiczen z Superd Dunksa III (w tym roku go robie) i dolozyc do tego silownie.
Link do Superd Dunksa III: http://wdziek.info/super_dunks_3.html

1) Ktore cwiczenia najbardziej obciazaja stawy, kolana?

zrezygnowalem ze skokow na lydkach (wydaja mi sie malo efektywne i mocno obciazajace stawy) oraz wstepowania (mala efektywnosc).

Dlatego trening wyglada mniej wiecej tak:
-Skrocony Super Dunks III (nie wiem ile razy w tyg, zastanawiam sie nad 4-5 razy/tyg. Jakie jest wasze zdanie?): cwiercskoki, wznoszenie lydek, skip, krzeselko
- silownia: przysiady ze sztanga i atlas

2) Co uwazacie na temat tego treningu?
P.S Gram w siatkowke od 3 lat i mam 19 lat.

Prosze o rady. :P
lewyboss
 
Posts: 11
Joined: 1 Sep 2010, o 11:20
Płeć: M


Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby papke » 13 Jul 2011, o 11:47

Problemem w tym treningu nie jest to, że niszczy stawy lecz to iż nie jest to trening na wyskok. Na wytrzymałość skocznościową tak ale nie na wyskok. Odstaw zupełnie ten trening skup się na siłowni. Bardzo powszechnym treningiem jest schemat polegający na zrobieniu siły, odpoczęciu 72 godzin i zrobieniu dynamiki (wyskok to nic innego jak siła razy szybkość). W związku z tym, że jest to dość złożony problem a i specjalistów za wielu tu nie ma polecam wypożyczyć jakąś książkę o tym problemie. Może być "Teoria treningu sportowego" Sozańskiego. Z tym, że nie znajdziesz w niej gotowych ćwiczeń a założenie teoretyczne.
Idź tą drogą to nie dość, że poprawisz sobie wyskok to zdobędziesz ogromną wiedzę. No i może skończą się posty o SD:)
Pozdrawiam i powodzenia
papke
 
Posts: 37
Joined: 9 Feb 2011, o 18:39
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby lewyboss » 13 Jul 2011, o 12:25

Widze ze znasz sie na rzeczy ale jednego nie rozumiem. Piszesz ze SD nie poprawia wyskoku ale kazdy kto go skonczyl chwali go i twierdzi ze zauwazyl poprawe w wysokosci skoku.

SD chce bardzo ograniczyc i skupic sie bardziej na silowni jednak mysle ze silownia + SD moze dac bardzo dobre rezultaty. Do tego jeszcze gram codziennie w plazyczke ;p

Mam jeszcze jedno pytanie:
- Podobno (jak sam pisales papke) wyskok sklada sie z 3 rzeczy: siły, szybkości i specyficznej koordynacji ruchowej. Jezeli gram od 4 lat w siatkowke a na silowni nogi cwicze sporadycznie (oprocz lydek ktore cwicze czesto) to czy np szybkosc mam bardziej rozwinieta od sily? Bo jezeli tak to chyba bardziej powinienem skupic sie na sile. Co wy na to?

Proze rowzniez o dalsze komentowacnie pierwszego postu w tym temacie. :)
lewyboss
 
Posts: 11
Joined: 1 Sep 2010, o 11:20
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby papke » 13 Jul 2011, o 14:00

Ćwicz i siłę i szybkość tak samo nie odpuszczaj. Nasz organizm jest na tyle mądry, że sam wyrówna niedobory w słabszej cesze.
A z tym chwaleniem wyskoku to jest tak:
Jeżeli nic nie robisz, nic nie osiągniesz. Jednak jeśli bardzo lubisz chodzić na spacery to poprawisz w jakimś stopniu bieg. Jednak mimo wszystko tak nie trenujemy biegania, mimo efektów które się poprawiły, dlaczego? Po prostu to nie ma sensu można iść biegać i osiągnąć lepsze efekty.
To samo jest tu SD nie jest treningiem na wyskok, poprawi wytrzymałość skocznościową a wyskok jest tylko małym dodatkiem.
Analogicznie do poprzedniej sytuacji, nie ma co ćwiczyć tego i mieć mały przyrost wyskoku, tylko naprawdę go ćwiczyć.
papke
 
Posts: 37
Joined: 9 Feb 2011, o 18:39
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby Kondorro » 13 Jul 2011, o 14:17

Odpowiedz na pytanie dlaczgo nie SD zawiera się w pytaniu. Dlaczego chodzenie nie poprawia naszej skoczności skoro robimy to po wielokroć każdego dnia? Naszym mięśniom potrzebne są ciągle bodźce i z czasem wymagają one od nas większych ciężarów niż te które stosowaliśmy do tej pory:)
Kondorro
 
Posts: 37
Joined: 1 Sep 2007, o 07:18
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby hubert » 13 Jul 2011, o 18:53

papke wrote:Ćwicz i siłę i szybkość tak samo nie odpuszczaj. Nasz organizm jest na tyle mądry, że sam wyrówna niedobory w słabszej cesze.

Ja bym raczej powiedział, że organizm pójdzie w kierunku swoich predyspozycji. Gdyby było jak piszesz to odpowiednim treningiem chuderlaka moglibyśmy zmienić w super atletę a super pakera w długodystansowca.

Co do tematu to wytrzymałość skocznościowa jest równie ważna jak sama skoczność. W trakcie meczu narasta zmęczenie i chodzi o to aby umieć utrzymać wyskok na dobrym poziomie niż raczej kilka razy skoczyć bardzo wysoko a potem mocno słabnąć.
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało !
User avatar
hubert
 
Posts: 2620
Joined: 2 Sep 2007, o 10:27
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby papke » 14 Jul 2011, o 20:38

Może niejasno się wyraziłem bo akurat Twoje posty na tym forum bardzo szanuję.
Chodzi mi o zjawisko kompensacji. Człowiek niewidzący będzie miał lepszy słuch. To samo tyczy się sportu, jeśli wspomniany paker, będzie dalej pakował ale do tego zacznie biegać, to wytrzymałość zacznie poprawiać mu się w szybszy sposób niż siła. Siła dalej będzie większa ale przyrost siły w stosunku do wytrzymałości już nie.
papke
 
Posts: 37
Joined: 9 Feb 2011, o 18:39
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby hubert » 15 Jul 2011, o 21:04

Hmm... Trochę tak i trochę nie :)
Zauważ, że wzrok i słuch nie są cechami antagonistycznymi tak jak siła i wytrzymałość. Za pierwszą odpowiadają włókna szybkokurczliwe a za drugie wolnokurczliwe. Ich liczba i proporcje zależą od genów i praktycznie później trening ich liczby nie zmienia.
Co nie znaczy, że jest niepotrzebny bo np. trening aerobowy zwiększa ilość naczyń kapilarnych przy włóknach wolnokurczliwych co poprawia VO2MAX.

Ale w ogólności masz rację: trzeba trenować wszystko. Jak ktoś nie trenuje zawodowo to ja bym głównie polecał trening obwodowy i ewentualnie dodał coś z treningu LA płotkarzy: skipy itp.
Mam nadzieję, że osoby chcące wziąć się za skoczność nie mają nadwagi bo jak jest inaczej to nie żadne super treningi na jumpa tylko zrzucić zbędne kg.
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało !
User avatar
hubert
 
Posts: 2620
Joined: 2 Sep 2007, o 10:27
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby awesome » 16 Jul 2011, o 15:17

SD działa na jednego czy drugiego, to fakt, powodem tego są predyspozycje genetyczne oraz tzw. efekt placebo. Trenując wyskok musisz zacząć od budowy fundamentów (tj. domu). Fundamentem w zwiększaniu wyskoku jest siłownia, na której budujemy (jak nazwa wskazuje) siłę, która ma największy udział w tym elemencie. Następnie trzeba zadbać o szybkość. Grasz w siatkę ileś tam lat, czyli prowadzisz regularne treningi z trenerem, który także ma szybkość na względzie, ale pod innym punktem (poruszanie się po polu, dochodzenie do piłek, dynamika ataku), tak więc ten element masz załatwiony. Teraz możesz sobie pomyśleć: Będę trenować 2x dziennie na siłowni + trening, czyli będę skakać pod sufit. Otóż nie. Między treningami siłowymi powinien być dzień przerwy, najlepszym wyjściem będą 3 treningi w tygodniu. Wiadomo, że treningów na sali jest dużo w ciągu tygodnia, dlatego też musisz zadbać o odpowiednią REGENERACJĘ, bez tego zakatujesz organizm, a w związku z tym odmówi posłuszeństwa. Zadbaj o odpowiednią ilość snu (podstawa regeneracji), jeżeli masz możliwość, to korzystaj z sauny czy masażu, zwracaj uwagę na to co jesz, uzupełniaj niedobory energii odpowiednimi węglowodanami (przed treningiem i w ciągu dnia jedz węglowodany złożone, a po treningu proste), białko jest niezwykle potrzebne, ponieważ będzie hamować katabolizm (czyli rozpad mięśni), na sam koniec (co nie znaczy, że najmniej ważne) pamiętaj o zdrowych tłuszczach (NNKT), ponieważ są niezbędne w procesie rozpuszczania witamin, których niedobór także może niekorzystnie wpłynąć na trening.

Jak widać budowanie wyskoku nie jest taką łatwa sprawą, tym bardziej, jak chcemy zrobić to zdrowo. Dla wielu zawodników jest to ważny element, dlatego też ze względu na jego wagę, należy podejść profesjonalnie do jego treningu.

Odnośnie wagi:
IMO nie ma ona znaczenia, ponieważ nasza tkanka mięśniowa jest przyzwyczajona do dźwigania jego ciężaru, po redukcji wagi część naszych mięśni w wyniku katabolizmu ulegnie rozpadowi, przez co ich siła spadnie, a w konsekwencji wyjdziemy na zero. Nawet najlepsza dieta, suplementy, regeneracja i doping nie uchronią nas przed rozpadem mięśni podczas redukcji.
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Skoczność

Postby pyza122 » 13 Aug 2011, o 20:30

Siemka. Chciał bym poprawic swoja skoczność ale nie wiem jak. Dodam ze mam 180 cm wzrosty i 77 kg wagi:)
pyza122
 
Posts: 14
Joined: 17 Oct 2010, o 19:45
Płeć: M

Odpowiedni trening skocznościowy

Postby siatkarz_95 » 14 Nov 2011, o 20:50

Witam! Jestem rozgrywającym, waga 80kg, wzrost 190cm i zasięg w ataku ok. 3,20m a w bloku ok. 3,10m. Mam w styczniu 17 lat i chciałbym spytać jakiś doświadczonych siatkarzy o jakieś ćwiczenia poprawiające skoczność i nie obciążające zbytnio stawów. Treningi mam 4 razy w tygodniu po 1,5h więc mam nadzieje, że na podstawie tych informacji ktoś udzieli mi wskazówek jak polepszyć swój zasięg :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)
User avatar
siatkarz_95
 
Posts: 1
Joined: 14 Nov 2011, o 20:46
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby Nagor » 20 Nov 2011, o 17:56

Wg mnie nie potrzebujesz większego wyskoku.
...
User avatar
Nagor
 
Posts: 6777
Joined: 24 May 2008, o 20:30
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby awesome » 24 Nov 2011, o 11:47

Powiedzcie mi jedno... Jak chcecie trenować wyskok nie obciążając stawów? Zdajecie sobie sprawę, jakim wysiłkiem jest Wasz zwykły trening? W wieku 17 lat naderwałem więzadło w stawie skokowo-goleniowym. Zrobiono mi prześwietlenie, po którym zamiast normalnego odpisu, lekarz zaprosił mnie do rozmowy. Pokazał mi zdjęcie, które mi niewiele mówiło bo się nie znam. Powiedział mi, że po tylu latach trenowania (to były raptem 3-4) mam stawy zjechane, jak człowiek w sile wieku. Niektórzy mogą mieć jeszcze "lepiej". Ja nie byłem tytanem pracy, często oszukiwałem, ułatwiałem sobie - taka moja natura. Wracając do meritum... Trening skoczności jest bardzo ciężki, trzeba się liczyć z możliwymi kontuzjami, nawet przy najlepszej technice i regeneracji. Nie ma co prosić o treningi, które Ci stawów nie obciążą... Głupie lądowanie może Ci je bardziej obciążyć niż przysiad, który jest BAZĄ do budowania wyskoku, a nie jakieś SD, AA czy cokolwiek innego. Warto się zastanowić czy wybrać mniejsze zło (tak, każdy trening będzie złem). Mój dobry, sprawdzony lekarz powiedział: "Sport robi z ludzi na starość kaleków".
awesome
 
Posts: 150
Joined: 9 Jun 2010, o 21:15
Location: Elbląg
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby Sunrest » 26 Nov 2011, o 13:07

Jakie ćwiczenia polecacie aby poprawić wyskok?

Nie mam jakiś PRO warunków ale takie w domu na podwurku ćwiczonka.
Sunrest
 
Posts: 9
Joined: 19 Nov 2011, o 15:19
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby Kondorro » 28 Nov 2011, o 12:34

W zasadzie to każdy wyskok bardziej obciaża stawy niż trening silowy. W treningu silowym sami dobieramy sobie ciezar itd. Malo tego to wlasnie trening silowy nie dosc ze pozwala nam powiekszyc nasz wyskok to jeszcze daje mozliwosc "przetrwac sezon"
Kondorro
 
Posts: 37
Joined: 1 Sep 2007, o 07:18
Płeć: M

Re: Własny trening skocznościowy - pilne

Postby Ne-Yo » 18 Jul 2012, o 17:06

Ne-Yo
 
Posts: 1
Joined: 18 Jul 2012, o 17:04
Płeć: M


Return to Trening

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests