Page 1 of 1

trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 23 May 2012, o 17:37
by bolec12
Witam
mam 15 lat 192 cm wzrostu, gram w klubie z niemałymi sukcesami ( mistrz poslki w tym roku ), Mój zasięg stojąc to 250, w ataku 315, a w bloku około 295.
Chciałbym wziąśc się za dodatkowy trening siłowy oprócz tego co mamy od czasu do czasu w klubie.
Czy ktoś kto zna się na tych sprawach mógłby mi rozpisać ile razy w tygodniu powinnienem ćwiczyć i jakie ćwiczenia wykonywać w warunkach domowych. Najbardziej chciałbym zwiększyć swoją dynamike,wyskok i trochę siłe ramion.
Bardzo proszę jak ktoś się nie zna niehc się nie wypowiada bo nie chce sobie zniszczyć pleców, kolan czy co bo ktoś poda mi złe ćwiczenia, a ja je będe przez pare miescięcy bez efektów wykonywał :)
Pozdrawiam

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 31 May 2012, o 15:09
by Mate
Podstawowe pytanie: czy ufasz trenerowi?? Jestem święcie przekonany, że trener MP wie lepiej jak pokierować Twoją karierą(i wielu innych zawodników), niż Forumowicze, z których może tylko kilka procent ma jakieś pojęcie o treningu.

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 31 May 2012, o 20:32
by bolec12
powiem szczerz mam bardzo złe kontakty z trenerem. Ciągle się z nim kłócę i głupio mi go pytać o takie rzeczy.

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 2 Jun 2012, o 20:18
by hubert
Mate wrote:Podstawowe pytanie: czy ufasz trenerowi?? Jestem święcie przekonany, że trener MP wie lepiej jak pokierować Twoją karierą(i wielu innych zawodników)...

Historia pokazuje, że niekoniecznie. Wielu trenerów grup młodzieżowych ma w perspektywie tylko okres w którym oni prowadzą zawodników i starają się zmaksymalizować sukcesy nie bacząc co będzie z zawodnikami potem.
Nie chodzi i ich brak wiedzy a o jej zastosowanie.

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 3 Jun 2012, o 16:37
by bolec12
Dzięki koleś właśnie dlatego tu napisałem nasz trener zdobywa medale młodzika-juniora a później olewa zawodników, dlatego właśnie chciałbym żeby ktoś mi pomógł.

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 10 Jun 2012, o 10:34
by kloso
[post skasowany]

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 17 Jun 2012, o 11:50
by Metrowiec
Za obciążenia, i to lekkie weź się dopiero za rok. Pełny trening siłowy, rób od 19. albo 21. roku życia, wtedy kości się ukształtują, ciało się będzie nadawało. Teraz polecałbym ci pompować, jeśli nie czujesz pary w rękach, to zwiększ ilości. Ogólnie takie ćwiczenia, gdzie obciążeniem jest tylko twoje ciało ;) Ewentualnie 3 kg hantelek.

Re: trening siłowy w młodym wieku

PostPosted: 17 Jun 2012, o 20:58
by awesome
Im później się bierzesz za trening, tym teoretycznie zmniejszasz skuteczność treningu w jego początkowej fazie, ponieważ z wiekiem poziom testosteronu spada, dlatego też wiek 15-16 jest już odpowiedni na start. Oczywiście nikt nie mówi o treningu w wersji hard, ale nie od razu Rzym zbudowano i idzie się od podstaw. Kształtowanie się kości nie ma nic do rzeczy, na dobrą sprawę można zacząć trenować w wieku 30 lat, gdy skostnieje kość krzyżowa dlatego też, uważam to za głupi argument. 3kg sztangielką nie zrobisz treningu. Proponuję czytać to forum, już wiele razy pisałem na te tematy.