Page 1 of 1

Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 30 Dec 2013, o 17:09
by Fono123
Patrząc na paru czołowych zawodników polskich to ta różnica jest bardzo różna - od 18 cm (Michał Ruciak) do nawet 35 cm (Bartek Kurek). Czy te 35 cm jest rzeczywiście realne, czy to tylko efekt błędnych danych na wiki? Ja np. mam ok. 12 cm różnicy i jak bym mógł to poprawić o choćby 10 cm to było by świetnie. Pytanie: jak to zrobić i ile w rzeczywistości mogę zyskać? Dodam, że wybijam się za bardzo do przodu, chyba dlatego, że kładę lewą stopę zbyt mocno prostopadle do siatki. Próbując na sucho zmieniać to ustawienie stopy nie czułem praktycznie żadnej różnicy, ale być może nabieg jest zły. Oto filmik w slow motion, który pokazuje ten nabieg: http://www.youtube.com/watch?v=m08HwP8RHqc. Za każdą radę będę bardzo wdzięczny ;)

Re: Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 30 Dec 2013, o 23:44
by profesor15
technicznie nie widzę zastrzeżeń zbytnich, musisz się skupić na dynamicie, poprawić moc w nogach. Różnica między zasięgami idzie z tego że skok z miejsca inaczej oddaje moc mięśni niż z rozbiegu. To że lecisz bardzo do przodu zweryfikuje się jak będziesz miał przed sobą siatke, przydatna sprawa przy atakach z drugiej linii. Moja rada poćwicz trochę nogi głównie dwugłowe uda ważne przy początkowej fazie wybicia i pamiętaj o dobrej rozgrzewce przed, potrafi dużo poprawić osiągi.

Re: Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 31 Dec 2013, o 09:32
by maciek77
ile ty masz wzrostu, że ledwo to wysokości obręczy doskakujesz? nogi musisz mocniej poćwiczyć i jak kolega pisał wcześniej dobra rozgrzewka to podstawa, a w dodatku zmniejsza ryzyko urazu

Re: Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 31 Dec 2013, o 15:06
by Fono123
Mam 188 cm wzrostu, 317 w ataku... A dlatego tak to wygląda, że ledwo do obręczy, gdyż akurat na tym filmiku jakoś wyjątkowo nisko wyskoczyłem, poza tym zamiast pracować nadgarstkiem, ściągam piłkę wygięciem ciała - to jest do poprawy (chociaż siatkarze też w czasie gry łapią dużo niżej niż ich "suchy" zasięg). A jeśli mówicie o poprawie siły nóg to przysiady ze sztangą są dobrym ćwiczeniem? Czy jeszcze jakieś bieganie po piasku pod górkę czy coś? I ile mogę zyskać w ciągu paru miesięcy? 5 cm? 10 cm? Czy ciężko to oszacować?

Re: Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 1 Jan 2014, o 15:01
by profesor15
Martwy ciąg, przysiady ze sztangą, dużo różnych poczytaj w necie. Ile zyskasz jest nie do oszacowania, zależy od wielu czynników, lecz jak wiadomo ciężka praca popłaca. Powodzenia ;)

Re: Różnica między zasięgami w bloku i ataku

PostPosted: 4 Jan 2014, o 22:45
by Fono123
Dzięki bardzo ;) W sumie to taka mała różnica może być wynikiem krótkiego czasu rozwijania siły maksymalnej przez moje nogi, ale małej siły maksymalnej?