[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

Trening na wyskok przed sezonem

Trening na wyskok przed sezonem

Postby Mateusz1993 » 28 Jun 2014, o 11:45

Witam, kieruje pytanie do tych na prawdę zorientowanych. (m.in. Awesome)
Założenie jest by zasięg ataku, ale taki rzeczywisty dość wyraźnie poprawić, bo jako osoba, dla której głównym zadaniem jest atak i preferująca bardziej tzn. zdecydowanie częściej wersje siłowe przydałoby się trochę więcej zasięgu. Szczególnie przyda się to przy atakach z drugiej linii.
Czasu jeśli chodzi o ilość wykonnych tygodnii treningu jest sporo. Bo pierwsze mecze pewnie będą dopiero pod koniec października, ale na salę wejdzie się trochę wcześniej.

Zastanawiałem się nad wybraniem jakiegoś konkretnego programu typu Air Alert III, ale że tak powiem spotkałem się nie tylko z pozytywnymi opiniami.
Sam program jest dość dobry, bo daje ponoć rezultaty (10-15) powinno być spokojnie do osiągnięcia (czytałęm również o ok 30), ale z innych opinii wyczytałem czy tam zasłyszałem, żeby efekt był lepszy warto dorzucić jakieś cięższe ćwiczenie. Stąd też zastanawiam się nad tym by np. nieco program zmodyfikować.
Bądź może wybrać zupełnie co innego. Do tego oczywiście wypadałoby chociaż ze 2 dni w tygodniu poświęcić na trening innych partii ciała.
Czekam na jakieś sugestie.
Co do parametrów, to mam ok 190-192, zasięgu dokładnego nie znam, ale szału nie robi bo wybicia nie mam za dużego, waga obecnie ok 83-85, niegdyś więcej ale spadło niestety jakieś kilka miesięcy temu.
Liczę na pomoc by w nowy sezon wejść z przytupem.
Mateusz1993
 
Posts: 1682
Joined: 11 Apr 2009, o 19:32
Płeć: M


Re: Trening na wyskok przed sezonem

Postby hubert » 1 Jul 2014, o 22:48

Warto mieć na uwadze, że te programy działają, ale wtedy gdy wcześniej nie robiło się nic albo mało :)
Siłę, skoczność możesz spokojnie robić do 25 roku życia a techniki już nie. Jeśli obecnie skaczesz na poziomie ~70 centymetrów to nie masz ciśnienia na robienie skoka i lepiej jakbyś poprawił technikę. W przypadku źle wystawionej piłki, czyli dość często - in niższa klasa rozgrywkowa tym częściej, technika pomoże znacznie bardziej niż skoczność.
Wracając do ćwiczeń to pomijają one bardzo istotny aspekt: wytrzymałość skocznościowa. Ty musisz skakać przez cały mecz w miarę wysoko a nie tylko raz.
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało !
User avatar
hubert
 
Posts: 2607
Joined: 2 Sep 2007, o 10:27
Płeć: M

Re: Trening na wyskok przed sezonem

Postby Adamo88 » 3 Jul 2014, o 00:15

W te całe treningi typu dunk itd nigdy się nie bawiłem. Ja robiłem sobie stacyjki.
I stacja: długa ławka i przeskoki z jednej nogi na drugą
II stacja: wskok na podest
III stacja : płotki, od najniższego do najwyższego
IV stacja: delikatne podskakiwanie (skupiając się na łydkach) w rozkroku na materacu
Trenowałem tak 3 razy tygodniowo, wykonując 4 razy cały "obieg" po 90 sekund na stacje.
Przy wzroście 185 cm osiągałem początkowo 305 cm (zasięg z którego mogłem normalnie wykonać atak, tj. całą dłonią)
Po 6 tygodniach poprawiłem do około 320 cm.
Adamo88
 
Posts: 223
Joined: 29 Apr 2012, o 22:20
Płeć: M

Re: Trening na wyskok przed sezonem

Postby Mateusz1993 » 3 Jul 2014, o 05:59

Hubert-co do techniki to masz rację, ale teraz mając przerwę i dodatkowo nie mając dostępu do sali to jej za bardzo nie potrenuje. Więc mam możliwości czasowe by te treningi jakieś sensowne wykonywać. Hmm piszesz o wytrzymałości skocznościowej i bez wątpienia masz rację, jednak generalnie z treningiem wytrzymałości mięśniowej było po prostu wykonywanie większej liczby powtórzeń, więc z zadaniem o tą od skoków byłoby chyba podobnie.
Adamo- hmm w kwestii wysiłku ekspertem nie jestem ale taki łagodny ten trening mi się wydaje, a naturalnych predyspozycji do jumpa niestety nie mam.
Hmm nawet jeśli tego programu (tzn air alert) nie będę wykonywał to pewno jakieś ćwiczenia możnaby wykorzystać.
Oczywiście musiałbym też jakiś dzień poświęcić na resztę partii. Więc tak realnie myślałem o 4 dniach treningowych.
Więc trzebaby wykonać siłę, moc i plyometryke na osobnych sesjach treningowych?
Jakby to miało tak konkretniej wyglądać?
Mateusz1993
 
Posts: 1682
Joined: 11 Apr 2009, o 19:32
Płeć: M


Return to Trening

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron