[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

przepisy

Re: przepisy

Postprzez mewa » 8 lis 2017, o 15:23

nikt wazny napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=N2TspOdrmtE

ostatnio trafiłem na taki filmik.
Obrona miodzio, ale czy sędzia nie powinien zatrzymać akcji zaraz po ataku wykonanym przez libero? Czy to zagranie nie kwalifikuje się jako atak?


Libero może atakować. Nie moze atakować tylko piłki znajdującej się na górną taśmą - kwestia oceny, czy w tym przypadku była powyżej. Inną sprawą jest, że po takiej obronie sędzia gwiżdżąc taki błąd, chyba powinien dać sobie spokój :)
Avatar użytkownika
mewa
Redaktor   Redaktor
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 21 sie 2007, o 07:40
Lokalizacja: Łódź
Płeć: M


Re: przepisy

Postprzez MWi » 8 lis 2017, o 16:25

Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...
Avatar użytkownika
MWi
 
Posty: 350
Dołączył(a): 12 maja 2012, o 22:12
Płeć: M

Re: przepisy

Postprzez therion » 9 lis 2017, o 19:11

MWi napisał(a):Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...


Nie ma znaczenia, czy libero atakuje sprzed czy zza linii trzeciego metra. Jeżeli piłka w momencie ataku znajdowała się całkowicie powyżej górnej krawędzi taśmy - jest to błąd (oczywiście jeżeli jest to atak spełniony, bo jeżeli np. w drugim odbiciu zaatakuje piłkę znad taśmy w pół siatki i następny zawodnik po odbiciu od siatki ją przebije, to błędu absolutnie nie ma). W tym przypadku obejrzałem w zwolnionym tempie kilka razy tę sytuację i nie jestem w stanie ocenić, czy piłka była powyżej górnej krawędzi taśmy. Tym bardziej pewnie nie mógł tego jednoznacznie ocenić sędzia - uważam, że absolutnie należy taką akcję puścić dalej bez wyrzutów sumienia :)
Dodo nie tuman! Nie da się wytępić!
Avatar użytkownika
therion
Moderator   Moderator
 
Posty: 241
Dołączył(a): 21 sie 2007, o 10:03
Lokalizacja: już Łódź
Płeć: M

Re: przepisy

Postprzez loger43 » 9 sty 2018, o 12:52

Nigyd o tym nie wiedzialem
za reklamę trzeba płacić
loger43
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 sty 2018, o 12:49
Płeć: M

Poprzednia strona

Powrót do Przepisy gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość