[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

Błąd ustawienia

Błąd ustawienia

Postby ja. » 14 Sep 2007, o 11:47

Czesc, mam pytanie zwiazane z bledem ustawienia... Kiedy jest odgwizdywany taki blad skoro w czasie gry do przyjecia staje zawsze para przyjmujacych i libero np lewoskrzydlowy w jednym ustawieniu znajduje sie w strefie nr 2 ale ustawia sie do przyjecia w strefie 5 to nie jest blad ustawienia?? Mam jeszcze pytanie co do ustawienia w grze obronnej czy zawsze przyjmujacy bronia na srodku libero na lewym a atakujacy i rozgrywajacy na prawym?
ja.
 
Posts: 3
Joined: 14 Sep 2007, o 11:41
Płeć: K


Re: Błąd ustawienia

Postby Matthias » 14 Sep 2007, o 20:48

ja. wrote:Czesc, mam pytanie zwiazane z bledem ustawienia... Kiedy jest odgwizdywany taki blad skoro w czasie gry do przyjecia staje zawsze para przyjmujacych i libero np lewoskrzydlowy w jednym ustawieniu znajduje sie w strefie nr 2 ale ustawia sie do przyjecia w strefie 5 to nie jest blad ustawienia?? Mam jeszcze pytanie co do ustawienia w grze obronnej czy zawsze przyjmujacy bronia na srodku libero na lewym a atakujacy i rozgrywajacy na prawym?


Zawodnicy mają swoje pozycje na boisku ustalone na kartce już przed setem.
Dlatego podczas wykonywania zagrywki muszą oni stać na swoich pozycjach, oczywiście później z uwzględnieniem rotacji.

Zaś o wykonaniu zagrywki, na boisku mogą stawać i grać jak im się podoba z zastrzeżeniem podziału na linie ataku i obrony (strefy 2, 3, 4 i 5, 6, 1)
--
Ze sportowym pozdrowieniem,
Maciej
User avatar
Matthias
 
Posts: 16
Joined: 1 Sep 2007, o 21:21
Location: Gorzów Wlkp./Poland
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby ja. » 15 Sep 2007, o 11:38

Matthias wrote:Zawodnicy mają swoje pozycje na boisku ustalone na kartce już przed setem.
Dlatego podczas wykonywania zagrywki muszą oni stać na swoich pozycjach, oczywiście później z uwzględnieniem rotacji.


Czyli zalozmy ze zagrywke wykonuje druzyna A i tam zawodnicy stoja na swoich pozycjach a zawodnicy druzyny B ustawieni do przyjecia- nie stoja na swoich pozycjach czyli z tego wynika ze blad ustawienia mozna odgwizdac druzynie ktora wprowadza pilke do gry?
ja.
 
Posts: 3
Joined: 14 Sep 2007, o 11:41
Płeć: K

Re: Błąd ustawienia

Postby therion » 15 Sep 2007, o 13:49

Czyli zalozmy ze zagrywke wykonuje druzyna A i tam zawodnicy stoja na swoich pozycjach a zawodnicy druzyny B ustawieni do przyjecia- nie stoja na swoich pozycjach czyli z tego wynika ze blad ustawienia mozna odgwizdac druzynie ktora wprowadza pilke do gry?


Błąd ustawienia może popełnić zarówno drużyna zagrywająca jak i drużyna odbierająca zagrywkę. Z Twojego opisu wynika, że jeżeli zawodnicy tak stoją w momencie wykonania zagrywki, to błąd ustawienia popełnia drużyna B. Zakładając oczywiście, że przez zwrot: "swoje pozycje" rozumiemy ustawienie zgodne z porządkiem rotacji i zapisem ustawienia w protokole (który to zapis jest zgodny z zapisem na kartce z ustawieniem, którą wręczył trener sędziemu).
Dodo nie tuman! Nie da się wytępić!
User avatar
therion
Moderator   Moderator
 
Posts: 238
Joined: 21 Aug 2007, o 10:03
Location: już Łódź
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby ja. » 15 Sep 2007, o 15:40

therion wrote:Błąd ustawienia może popełnić zarówno drużyna zagrywająca jak i drużyna odbierająca zagrywkę. Z Twojego opisu wynika, że jeżeli zawodnicy tak stoją w momencie wykonania zagrywki, to błąd ustawienia popełnia drużyna B. Zakładając oczywiście, że przez zwrot: "swoje pozycje" rozumiemy ustawienie zgodne z porządkiem rotacji i zapisem ustawienia w protokole (który to zapis jest zgodny z zapisem na kartce z ustawieniem, którą wręczył trener sędziemu).


Ale przecież zawsze do odbioru zagrywki ustawia się para przyjmujących i libero czyli oni w momencie odbioru zagrywki nie zajmują swoich pozycji(zgodnych z porządkiem rotacji). Jest ustawienie gdy jeden przyjmujący który znajduje się w strefie nr 2 idzie do przyjęcia do strefy nr 5 drugi przyjmujący przesuwa się do strefy nr 6 a libero jest w strefie 1. Żaden z nich nie stoi na swojej pozycji w czasie przyjęcia zagrywki. To w takim razie jak tu mówić o popełnieniu bądź nie popełnieniu błędu ustawienia??
ja.
 
Posts: 3
Joined: 14 Sep 2007, o 11:41
Płeć: K

Re: Błąd ustawienia

Postby mewa » 15 Sep 2007, o 16:07

Najprościej:

7.4 USTAWIENIE W CZASIE GRY

W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji (z wyjątkiem zawodnika zagrywającego).

7.4.1 Pozycje zawodników numerowane są następująco:

7.4.1.1 Trzej zawodnicy znajdujący się wzdłuż siatki to zawodnicy linii ataku i zajmują oni miejsca: 4 (lewy ataku), 3 (środkowy ataku), 2 (prawy ataku).

7.4.1.2 Trzej pozostali zawodnicy są zawodnikami linii obrony i zajmują miejsca: 5 (lewy obrony), 6 (środkowy obrony) i 1 (prawy obrony).

7.4.2. Zależność pomiędzy pozycjami zawodników:

7.4.2.1 Każdy z zawodników linii obrony musi znajdować się dalej od siatki niż odpowiadający mu zawodnik linii ataku.

7.4.2.2 Zawodnicy linii ataku i obrony muszą znajdować się odpowiednio na pozycjach zgodnie z porządkiem określonym w Przepisie 7.4.1.

7.4.3 Ustawienie zawodników jest określone i sprawdzane przez kontakt stóp z podłożem według następujących zasad (Rysunek 4):

7.4.3.1 Co najmniej część stopy zawodnika linii ataku powinna znajdować się bliżej linii środkowej niż stopy odpowiadającego mu zawodnika linii obrony.

7.4.3.2 Co najmniej część stopy każdego zawodnika prawego (lewego) powinna być bliżej linii bocznej prawej (lewej) niż stopy zawodnika środkowego.

7.4.4 Po wykonaniu zagrywki zawodnicy mogą zajmować dowolną pozycję na swoim polu gry.
User avatar
mewa
Redaktor   Redaktor
 
Posts: 1566
Joined: 21 Aug 2007, o 07:40
Location: Łódź
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby Eltek » 26 Sep 2007, o 13:20

witam ja mam pytanie czy ktos moze ma posiada dostep do stron linkow w ktorych zobraznowane jest cale przejscie sitakrzy chodzi o ustawienie.
Nie zapomnij gdzie sie urodziles, bo w pamieci jest siła zaklęta
Eltek
 
Posts: 113
Joined: 1 Sep 2007, o 08:04
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby Arff » 26 Sep 2007, o 14:31

viewtopic.php?f=73&t=166 o to chodziło ?? a wystarczyło poszukać...
"Dyskusja nie szkodzi, jeśli jest prowadzona fair, bez założeń wstępnych i z góry przygotowanej tezy, bo wtedy kończy się dyskusja i zaczyna się ideologia."
Arff
Moderator   Moderator
 
Posts: 7145
Joined: 1 Sep 2007, o 08:15
Location: lublin
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby Erika1987 » 8 Nov 2007, o 15:41

Czyli tak w skrócie muszą w momencie zagrywki stac na pozycjach jakie aktualnie wynikają z rotacji, a jak już piłka jest w grze to całkiem dowolnie mogą się poruszac po boisku w zależności od potrzeb rozegrania danej akcji?? A przejście linii 3metra?? Zawodnik stojący w 2linii robiac nabieg do ataku nie może na nią nadepnąc czyli musi atakowac z 2linii?? Czy to chodzi o samo wykonanie ataku?? Tzn wcześniej może znaleźc sie w 1szej linii a potem normalnie atakowac?? Bo znowu rozgrywający to wrecz koniecznie musi wbiegac z 2linii na 1szą, bez żadnych ograniczeń... :|
Erika1987
 
Posts: 47
Joined: 2 Nov 2007, o 15:16
Location: Lublin
Płeć: K

Re: Błąd ustawienia

Postby Arff » 11 Nov 2007, o 12:15

Czyli tak w skrócie muszą w momencie zagrywki stac na pozycjach jakie aktualnie wynikają z rotacji, a jak już piłka jest w grze to całkiem dowolnie mogą się poruszac po boisku w zależności od potrzeb rozegrania danej akcji??

TAK

A przejście linii 3metra?? Zawodnik stojący w 2linii robiac nabieg do ataku nie może na nią nadepnąc czyli musi atakowac z 2linii?? Czy to chodzi o samo wykonanie ataku?? Tzn wcześniej może znaleźc sie w 1szej linii a potem normalnie atakowac?? Bo znowu rozgrywający to wrecz koniecznie musi wbiegac z 2linii na 1szą, bez żadnych ograniczeń... :|


Każdy może wbiec do pierwszej linii ale zabronione jest przebicie piłki, z nad siatki, zawodnikowi, z drugiej linii, kiedy jest w pierwszej... (trochę zamotałem =] ) rozgrywający wchodząc z drugiej linii też nie może robić kiwek ani nawet przepychać piłki jeżeli piłka leci nad siatką... dlatego właśnie Zagumny robi ten trick z chowaniem ręki bo jest w drugiej linii i nie może dotknąć piłki nad siatką aby ją przebić...
"Dyskusja nie szkodzi, jeśli jest prowadzona fair, bez założeń wstępnych i z góry przygotowanej tezy, bo wtedy kończy się dyskusja i zaczyna się ideologia."
Arff
Moderator   Moderator
 
Posts: 7145
Joined: 1 Sep 2007, o 08:15
Location: lublin
Płeć: M

Re: Błąd ustawienia

Postby Erika1987 » 2 Dec 2007, o 14:08

Dzięki !!! wreszcie zrozumiałam to od początku do końca :D
Erika1987
 
Posts: 47
Joined: 2 Nov 2007, o 15:16
Location: Lublin
Płeć: K


Return to Przepisy gry

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest