[ zamknij ]

Informacja o plikach cookies

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych techniologii w następujących celach: reklamowych, statystycznych oraz w celu umożliwienia logowania się w serwisie.

Te technologie mogą też stosować współpracujące z nami firmy badawcze, partnerskie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W Twojej przeglądarce możesz zmieniać ustawienia dotyczące cookies. Informujemy jednak, że jeżeli to zrobisz, nie będziesz mógł w pełni wykorzystywać funkcjonalności serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że akceptujesz umieszczanie cookies na twoim urządzeniu.

przepisy

Re: przepisy

Postby mewa » 8 Nov 2017, o 15:23

nikt wazny wrote:https://www.youtube.com/watch?v=N2TspOdrmtE

ostatnio trafiłem na taki filmik.
Obrona miodzio, ale czy sędzia nie powinien zatrzymać akcji zaraz po ataku wykonanym przez libero? Czy to zagranie nie kwalifikuje się jako atak?


Libero może atakować. Nie moze atakować tylko piłki znajdującej się na górną taśmą - kwestia oceny, czy w tym przypadku była powyżej. Inną sprawą jest, że po takiej obronie sędzia gwiżdżąc taki błąd, chyba powinien dać sobie spokój :)
User avatar
mewa
Redaktor   Redaktor
 
Posts: 1927
Joined: 21 Aug 2007, o 07:40
Location: Łódź
Płeć: M


Re: przepisy

Postby MWi » 8 Nov 2017, o 16:25

Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...
User avatar
MWi
 
Posts: 419
Joined: 12 May 2012, o 22:12
Płeć: M

Re: przepisy

Postby therion » 9 Nov 2017, o 19:11

MWi wrote:Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...


Nie ma znaczenia, czy libero atakuje sprzed czy zza linii trzeciego metra. Jeżeli piłka w momencie ataku znajdowała się całkowicie powyżej górnej krawędzi taśmy - jest to błąd (oczywiście jeżeli jest to atak spełniony, bo jeżeli np. w drugim odbiciu zaatakuje piłkę znad taśmy w pół siatki i następny zawodnik po odbiciu od siatki ją przebije, to błędu absolutnie nie ma). W tym przypadku obejrzałem w zwolnionym tempie kilka razy tę sytuację i nie jestem w stanie ocenić, czy piłka była powyżej górnej krawędzi taśmy. Tym bardziej pewnie nie mógł tego jednoznacznie ocenić sędzia - uważam, że absolutnie należy taką akcję puścić dalej bez wyrzutów sumienia :)
Dodo nie tuman! Nie da się wytępić!
User avatar
therion
Moderator   Moderator
 
Posts: 242
Joined: 21 Aug 2007, o 10:03
Location: już Łódź
Płeć: M

Re: przepisy

Postby loger43 » 9 Jan 2018, o 12:52

Nigyd o tym nie wiedzialem
za reklamę trzeba płacić
loger43
 
Posts: 1
Joined: 9 Jan 2018, o 12:49
Płeć: M

Re: przepisy

Postby parodia » 27 Aug 2018, o 10:19

Witam,
mam pytanie odnośnie siatkówki plażowej, czy piłka, która dotyka linii ale pozostawia ślad autowy jest piłką dobrą czy autową?
parodia
 
Posts: 95
Joined: 23 Jun 2008, o 17:15
Płeć: M

Re: przepisy

Postby mewa » 27 Aug 2018, o 10:22

parodia wrote:Witam,
mam pytanie odnośnie siatkówki plażowej, czy piłka, która dotyka linii ale pozostawia ślad autowy jest piłką dobrą czy autową?


Jesli piłka dotknie linii, jest uznawana za "piłkę w boisku"
User avatar
mewa
Redaktor   Redaktor
 
Posts: 1927
Joined: 21 Aug 2007, o 07:40
Location: Łódź
Płeć: M

Previous

Return to Przepisy gry

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest