przepisy

Awatar użytkownika
mewa
Redaktor
Redaktor
Posty: 2253
Rejestracja: 21 sie 2007, o 07:40
Płeć: M
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: przepisy

Post autor: mewa »

nikt wazny pisze:https://www.youtube.com/watch?v=N2TspOdrmtE

ostatnio trafiłem na taki filmik.
Obrona miodzio, ale czy sędzia nie powinien zatrzymać akcji zaraz po ataku wykonanym przez libero? Czy to zagranie nie kwalifikuje się jako atak?
Libero może atakować. Nie moze atakować tylko piłki znajdującej się na górną taśmą - kwestia oceny, czy w tym przypadku była powyżej. Inną sprawą jest, że po takiej obronie sędzia gwiżdżąc taki błąd, chyba powinien dać sobie spokój :)
Awatar użytkownika
MWi
Posty: 1072
Rejestracja: 12 maja 2012, o 22:12
Płeć: M

Re: przepisy

Post autor: MWi »

Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...
Awatar użytkownika
therion
Moderator
Moderator
Posty: 251
Rejestracja: 21 sie 2007, o 10:03
Płeć: M
Lokalizacja: już Łódź
Kontakt:

Re: przepisy

Post autor: therion »

MWi pisze:Podejrzewam, że chodzi o sytuację z ok. 14 sekundy, gdzie rzeczywiście (moim zdaniem) zawodniczka w białej koszulce prawdopodobnie atakuje w sposób nieuprawniony dla libero. Moim zdaniem to błąd i to raczej przez fakt, że zawodniczka atakuje sprzed 3 metra. Tylko, czy tam w ogóle są linie 3-metra narysowane, bo nie widzę? :)

Pytanie też, czy to rzeczywiście libero, bo w rozgrywkach amatorskich zdarza się, że po prostu zabrakło koszulki...
Nie ma znaczenia, czy libero atakuje sprzed czy zza linii trzeciego metra. Jeżeli piłka w momencie ataku znajdowała się całkowicie powyżej górnej krawędzi taśmy - jest to błąd (oczywiście jeżeli jest to atak spełniony, bo jeżeli np. w drugim odbiciu zaatakuje piłkę znad taśmy w pół siatki i następny zawodnik po odbiciu od siatki ją przebije, to błędu absolutnie nie ma). W tym przypadku obejrzałem w zwolnionym tempie kilka razy tę sytuację i nie jestem w stanie ocenić, czy piłka była powyżej górnej krawędzi taśmy. Tym bardziej pewnie nie mógł tego jednoznacznie ocenić sędzia - uważam, że absolutnie należy taką akcję puścić dalej bez wyrzutów sumienia :)
Dodo nie tuman! Nie da się wytępić!
loger43
Posty: 1
Rejestracja: 9 sty 2018, o 12:49
Płeć: M

Re: przepisy

Post autor: loger43 »

Nigyd o tym nie wiedzialem
za reklamę trzeba płacić
parodia
Posty: 96
Rejestracja: 23 cze 2008, o 17:15
Płeć: M

Re: przepisy

Post autor: parodia »

Witam,
mam pytanie odnośnie siatkówki plażowej, czy piłka, która dotyka linii ale pozostawia ślad autowy jest piłką dobrą czy autową?
Awatar użytkownika
mewa
Redaktor
Redaktor
Posty: 2253
Rejestracja: 21 sie 2007, o 07:40
Płeć: M
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: przepisy

Post autor: mewa »

parodia pisze:Witam,
mam pytanie odnośnie siatkówki plażowej, czy piłka, która dotyka linii ale pozostawia ślad autowy jest piłką dobrą czy autową?
Jesli piłka dotknie linii, jest uznawana za "piłkę w boisku"
Pomocniczka
Posty: 2373
Rejestracja: 3 paź 2022, o 11:20
Płeć: K
Lokalizacja: Najlepsze miejsce do życia

Re: przepisy

Post autor: Pomocniczka »

Informacyjnie, bo właśnie leci jakiś meczyk naszych dziewcząt przeciwko reprezentacji Meksyku. W rozgrywkach tych zakazane jest przyjmowanie zagrywki sposobem górnym. Ciekawe, czy to z założenia wyjątkowo dla tej kategorii wiekowej, czy może testuje się, czy w ten sposób można wydłużać akcje. Wydaje mi się, że zagrywka hybrydowa uniemożliwiła już podchodzenie blisko i przecinanie lotu piłki? Jeśli już, to stawanie nieco dalej i próba odbioru z kolan albo padem bocznym?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy gry”