Chyba nie mieliśmy tematu, a wątek często poruszany, niestety częściej z powodu niedociągnięć niż zachwytów.
Żeby nie być takim zrzędą, to pochwalę Warszawę - tegoroczny pomysł z kartami jest całkiem fajny.
Dla przykładu, pewnie części znany pomysł z kopanej, Wisła Płock i ich GTA:
https://fb.watch/dT65xZuh6W/
Koszt pewnie nie olbrzymi, a coś ciekawego. W zasadzie wystarczy pomysł i jakiś grafik (żeby nanieść to GTA, czy przygotować karty, jak w Warszawie).
Warto na tej płaszczyźnie pochwalić Zawiercie, Skra od lat akurat jeżeli chodzi o social media to wygląda nieźle. Gdańsk z Sovią poprawnie, Olsztyn no i chyba tyle, bo reszty z głowy nie pamiętam, a chyba taki właśnie jest cel promocji w mediach - by człowiek z głowy kojarzył klubowe inicjatywy, a nie z researchu.
W sumie tym dziwniejsze dla mnie jest to, że w zasadzie takiego początkującego człowieka w social mediach (a dla większości klubów taki początkujący to już byłby przeskok o kilkaset procent w marketingu internetowym) to koszt z 5-10 tysięcy, jakieś grafiki można kupować "od sztuki", więc to nie są jakieś ogromne koszty nawet jeżeli mówimy o klubach z budżetami z niższej półki. Podejrzewam nawet, że jakby dobrze poszukać, to pojawiłyby się agencje / osoby prywatne, które za możliwość np. wyświetlenia na końcu takiego filmiku promocyjnego swojej nazwy/strony byłyby skłonne przygotować coś takiego na poczet swojej własnej reklamy.
Trochę smutne jednak jest to, że niby twierdzimy, że mamy najlepszą, czy tam prawie najlepszą ligę na świecie, a większość klubów nie umie w fajny sposób ogłosić transferów, informować o meczach, etc.
Streeter
Marketing w klubach PlusLigi
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 29 cze 2012, o 00:34
- Płeć: M
- Lokalizacja: Stalowa Nysa/ Around Cork
Re: Marketing w klubach PlusLigi
Nie wiem, czy się liczy, ale PSG Stal Nysa ogłasza zawodników o godzinie 19:48.
Jest to nawiązanie do daty powstania klubu, a więc roku 1948.
Jest to nawiązanie do daty powstania klubu, a więc roku 1948.
Re: Marketing w klubach PlusLigi
O widzisz, nawet nie wiedziałem. No to jest właśnie fajne, bo kibic wie, czeka. W ogóle Nysa to ma spore pole do popisu - gdybym tam odpowiadał za marketing, to wypożyczyłbym gdzieś z lokalnego muzeum, bo podejrzewam że są takie, samochód Nysę i robił z zawodnikami coś w stylu "Rozmów w Nysce" - i promocja regionu i kibice lepiej poznaliby zawodników. Chociaż Stal akurat miała podcast w tym sezonie, gdzie poznać można było i tak, ale myślę że z takim samochodem by miało lepszy odbiór (zresztą jest masa podobnych wywiadów). Właśnie takich akcji trochę brak w naszej lidze
No i generalnie takich wywiadów, jak Piotrek robi. Świetnie się słucha tych podcastów z pytaniami i odpowiedziami innymi niż w tych pomeczowych/przedmeczowych zapowiedziach. Więc od strony dziennikarskiej też wiele do zrobienia. Nikt do tej pory np. nie zapytał Kamila Droszyńskiego (a przynajmniej nie na poziomie mediów, które do mnie docierają) co się stało w Olsztynie - czemu zaczynał jako pierwszy, a potem nie dość, że Stępień z nim wygrał, to jeszcze on sam odszedł z klubu. O powodach odejścia Bonitty też oficjalnie cicho - a przecież jest już po sezonie.
Uważam, że zamiast, jak to się ładnie mówi, brandzlować się tym jaką to mamy wspaniałą ligę, zarówno kluby jak i dziennikarze powinni zrobić więcej, by przyciągać kibiców. Teraz dużo robi się samo, bo Polak kibic sukcesu, więc wyniki sporo ludzi przyciągają. Ale przyjdzie sezon-dwa słabszych wyników i zrobi się problem, bo sezonowcy pójdą oglądać Igę Świątek czy kto tam akurat będzie wygrywał (swoją drogą Iga to świetny przykład polskiego kibicowania - po odejściu Radwańskiej większość ludzi zapomniała o istnieniu kobiecego tenisa, teraz znów się roi od ekspertów w tej dziedzinie), a stałych kibiców będzie zbyt mało, by napędzić całą koniunkturę.
Streeter
- Klugenhammer
- Posty: 3942
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 12:54
- Płeć: M
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Marketing w klubach PlusLigi
Muszę pochwalić marketingowców ZAKSy za wczorajszą akcję socialach z promocją sprzedaży klubowych smyczy.
Świetny przykład na "Real-Time Marketing". Brawo!
Świetny przykład na "Real-Time Marketing". Brawo!